Suplementacja dla początkujących sportowców

Sport to świat niesamowicie skomplikowany, wymagający, a jednocześnie wdzięczny. Świat, w którym aktywność fizyczna, dokładność, precyzja, siła przygotowania oraz zaangażowania, a także magia rywalizacji oraz niezwykle silne emocje – czarują swym blaskiem i pochłaniają. Obecnie tematyka aktywnego trybu życia, a także związanych z tym: aktywności fizycznej, zdrowego, naturalnego oraz nieprzetworzonego żywienia, a także suplementacji – są bardzo pożądane. Każdy z nas marzy bowiem o zdrowym, smukłym, odżywionym ciele, które pozwoli mu na poprawę własnej samooceny, ugruntowanie pewności siebie, samorealizację, na spełnienie marzeń. 

Jaką ważną rolę odgrywa suplementacja?

Suplementacja w przypadku osób początkujących, dopiero wkraczających w świat sportu, który jest równie piękny i dumny, co bezkompromisowy i niekiedy brutalny, pozostaje kwestią priorytetową. Wynika to z faktu, że organizm potrzebuje odżywienia, regeneracji, normalizacji, a także komfortu – aby mógł kształtować się, poszerzać swoją wydolność, siłę, szybkość, umiejętność logicznego myślenia, szybkiej analizy, a co najważniejsze, by mógł zapanować nad własną psychiką, emocjami, stresem.  Początkujący sportowcy rozpoczynają długi i skomplikowany proces przystosowujący organizm do ciężkiej i zaciętej walki na treningach, nie mniej już wtedy rozpoczyna się właściwy proces redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej, przyrostu masy mięśniowej, regulacji oddechowej, a także krążeniowo-regeneracyjnej, dlatego należy być tego świadomym i stosować odpowiednie suplementy w sposób kompleksowy, szybki i profesjonalny. Co warto, a co należy suplementować na początku sportowej drogi?

Dieta i suplementy dla początkujących sportowców 

 

W przypadku początkujących, nieprzystosowanych jeszcze w pełni sportowców, bezdyskusyjną podstawę jakichkolwiek działań stanowi dieta (pełnowartościowa, wysokobiałkowa, wieloziarnista, zawierająca nienasycone tłuszcze, naturalna oraz nieprzetworzona). W  przypadku suplementacji na pierwszym miejscu znajduje się białko – zwłaszcza serwatkowe, dzięki któremu w sposób niezwykle skuteczny, właściwie tuż po zakończeniu treningu jest możliwość dostarczenia do organizmu wszystkich niezbędnych składników odżywczych, które utracił podczas aktywności fizycznej. 

Bezdyskusyjnie składnikiem wymagającym odpowiedniej suplementacji jest kreatyna, która powinna być stosowana okołotreningowo i która odpowiada bezpośrednio za wzrost masy mięśniowej, pogłębienie oraz ugruntowanie doskonałej jakościowo struktury mięśnia (zwiększają się zarówno masa, jak również wytrzymałość oraz siła). 

Dla początkujących sportowców, doskonałym suplementem będzie również gainer, który sprawdzi się idealnie jako odżywka potreningowa, a co za tym idzie – regeneracyjna. W skrajnych przypadkach może on również zastąpić właściwy posiłek. 

Witaminy i minerały – witaminy z grupy B, witamina A, witamina C, witamina D, E i K, a także magnez, wapń, fosfor, żelazo cynk oraz żeń-szeń – pozostają najważniejszymi składnikami codziennej diety, albowiem warunkują w zasadzie wszystko, co odbywa się w organizmie. 

Początkujący muszą pamiętać również, że wszystko co związane ze sportem – zarówno sama aktywność, jak również treningi i suplementacja – aby było w pełni skuteczne musi być wykonywane w sposób świadomy, regularny, odpowiedzialny oraz – właściwy pod względem technicznym. Nie może dochodzić do sytuacji, w którym pomijamy spożywanie odpowiedniej ilości płynów każdego dnia. W przypadku początkujących sportowców, którzy dodatkowo wodę z organizmu tracą – dzienna dawka spożycia nie może być mniejsza aniżeli 3 litry wody. 

Decydując się na wejście do świata sportu godzimy się na to, iż życie nauczy nas ogłady, a sportowy przeciwnik w sposób najwłaściwszy wskaże jak wiele pracy jeszcze przed nami. Sport nie jest bezmyślny, wręcz przeciwnie, aby pozostać w nim na dłuższy czas należy posiadać ogromną wiedzę, technikę, samozaparcie oraz motywację.