Sport dla kobiet – który najefektywniejszy?

Sport dla większości z nas kojarzy się z czymś, dzięki czemu rozwijamy nie tylko własną fizyczność, ale również umysł. W istocie, w uprawianiu różnorodnych form ruchowej aktywności możemy realizować się na bardzo wiele sposobów. Najważniejsze jest jednak to, że możemy robić to bez jakichkolwiek podziałów i ograniczeń. Oznacza to, że zarówno kobiety, jak również mężczyźni mogą z powodzeniem realizować sportowe marzenia, cele oraz kariery. Skupiając się na kwestii typowo kobiecej, warto rozpocząć od podstawowej prawidłowości, a mianowicie od głównych filarów poprawnego, zdrowego, a także komfortowego funkcjonowania. Należą do nich: wysiłek fizyczny, zdrowa, pełnowartościowa dieta, a także odpowiednia suplementacja. Każda z nas marzy przecież o smukłym, jędrnym i pięknie wyrzeźbionym ciele, o braku cellulitu i nadprogramowych kilogramów, o płaskim brzuchu, o tym, aby czuć się atrakcyjnie i pewnie. Sport jest chyba jedyną, a na pewno najzdrowszą, najtrwalszą i najbezpieczniejszą drogą do osiągnięcia spektakularnych rezultatów. Warto zastanowić się jednak – który z nich jest najefektywniejszy?

Rozgrzewka i suplementacja 

Zanim skupimy się na konkretnym rodzaju aktywności, należy zaznaczyć, że nie możemy ćwiczyć efektywnie i bezpiecznie bez odpowiedniego przygotowania organizmu na wysiłek. Przygotowanie to powinno odbyć się w formie 15 minutowej rozgrzewki (wykroki, podskoki, rozciąganie, bieg w miejscu, pajace itd.), podczas której rozgrzejemy mięśnie i stawy do pracy, a także zapoczątkujemy procesy, przemiany (np. spalania, filtracji, krążenia). Równie ważną sprawą jest suplementacja, to dzięki niej unikamy niedoborów, odżywiamy, regulujemy oraz stabilizujemy nasz organizm, to dzięki nim panujemy nad jego rozwojem, uruchamiamy procesy, przemiany, czuwamy nad prawidłowością ich działania, a także usprawniamy procesy odpornościowe, a w tym układy: immunologiczny, krążeniowy, oddechowy. Suplementy diety ponadto dbają o poprawne działanie narządów wewnętrznych, o ich regenerację, a także zdrowe bytowanie. Nie można zapominać również o tym, że dzięki regularnej suplementacji opóźniamy procesy starzenia, ujędrniamy skórę, powodujemy, że pozostaje ona sprężysta i napięta, a co najważniejsze – w pełni odżywiona.

Zumba i aerobik

Słyszałaś kiedyś o zumbie lub aerobiku? Nie każda z nas lubi przecież trening stacjonarny na siłowni lub w domu, czasami preferujemy trening w formie przyjemności, szaleństwa i dobrej zabawy – w rytm muzyki, w formie tanecznego kroku, który wbrew pozorom angażuje wszystkie partie mięśni, doskonale spala tkankę tłuszczową, świetnie buduje masę mięśniową, ujędrnia ciało i tworzy kondycję fizyczną. Zumba może okazać się najefektywniejszą formą aktywności, na jaką my – kobiety, możemy się zdecydować, aby osiągać spektakularne, szybkie i trwałe efekty. Wystarczy 30-45 minut każdego dnia, oczywiście przy uwzględnieniu odpowiedniego żywienia, suplementacji, a także 15-minutowej rozgrzewki, aby bardzo szybko zauważyć niesamowite zmiany zachodzące w naszym ciele oraz umyśle. Poczucie pewności siebie, własnej wartości, a także chęć samorealizacji i dążenia do spełnienia ugruntowują się właśnie poprzez cielesność, fizyczność. Sport kształtuje nie tylko charakter (poprzez uaktywnienie pewnych cech, na przykład pewności siebie, zachowania fair-play), ale również równowagę psychiczną.

Pływanie

Pływanie, niezależnie od stylu oraz poziomu zaawansowania, również angażuje całe ciało, wszystkie partie mięśni do pracy. Wysiłek fizyczny w wodzie, ponadto, nie obciąża mięśni pleców, ani barków, dzięki czemu unikamy zbędnego dyskomfortu, bólu, czy też skurczy – woda, a raczej jej opór, dźwiga bowiem nasze ciało. Kobiety, które pływają, doskonale kształtują swoje mięśnie pleców, ramion, brzucha, ud oraz łydek, a co więcej – w szybkim tempie spalają zbędną tkankę tłuszczową. Już 60 minut średniego tempa aktywności wodnej sprawia, że jesteśmy w stanie wyrzeźbić, ukształtować, a także wzmocnić nasze ciało, sylwetkę i umysł. Niekiedy bowiem dzięki regularności, a także widoczności efektów, jesteśmy w stanie budować swoją psychofizykę w sposób bardziej równomierny, tudzież stabilny. Poza tym, pływanie jest sportem ogólnodostępnym, zawsze atrakcyjnym, dostępnym w każdej możliwej sytuacji, niezależnie od tego w jakim położeniu obecnie się znajdujemy, można zatem powiedzieć, że pływanie daje nam nie tylko pożądane poczucie wolności, swobody i lekkości, ale również pozwala spełniać marzenia, cele i pragnienia. 

Sport, niezależnie od swojej formy, połączony z dobrym żywieniem oraz suplementacją – działa cuda, o których mówi się na całym świecie. Sport kształtuje charakter, pewne cechy, które nas wzmacniają, powodują, że ciężko jest nas złamać, zniechęcić. Najefektywniejszy sport dla kobiet? W rzeczywistości każda aktywność fizyczna jest dobra, aczkolwiek wymienione wyżej aktywności, do których możemy zaliczyć również bieg (2-3 razy w tygodniu po 30-45 minut) – są dostosowane przede wszystkim do kobiecej budowy ciała (ze szczególnym zwróceniem uwagi na partie problematyczne), do specyfiki biologicznej, naturalnej, a także do genetyki i biologii kobiecego układu. Nie oszukując się, kobiety są specyficzne, a ich ciało wciąż ulega przemianom – należy zatem dbać o nie szczególnie.